Every child is a different kind of flowers and all together they make this world a beautiful garden.. :)

Alkindi

Alkindi
Alkindikids

Pages

Sunday 28 August 2016

Hatiku kau guris luka T_T


Assalamualaikum dan selamat malam :D
Nak update dah lama tapi laptop taknak berkawan dengan wifi rumah pulak, nak berkawan dengan wifi tadika jugak..kahkahkah *mengada sangat*

Tajuk entry ni macam syahdu sikit, bukan sikit saya rasa, tapi banyak -_-
Cerita ni dah lama juga la saya rasa, dalam awal awal persekolahan saya rasa. Tapi rasa nak share juga, sebab perkara ni buat saya ingat sampai sekarang ;p

Okay, rutin tadika, setiap kali habis amali solat Subuh, waktu pagi (jam 8:30), semua murid akan masuk ke dalam kelas masing-masing.. So, murid saya (6tahun) pun masuk ke kelas.
Habis waktu solat, adalah waktu untuk mengaji pulak, tapi dalam kelas masing-masing dengan bimbingan guru kelas masing-masing. 

Habis mengaji, maka saya pun mulakan lah PdP macam biasa, lepastu adalah sikit aktiviti mewarna..Saya pun bagi kebebasan kepada murid saya nak mewarna, dannnnnnnnnnnn
pada masa ni laa salah seorang murid saya bertanya soalan yang padu lagi padat !
 "Cikgu, kenapa cikgu ni PENDEK jer?? "
And teacher be like -_______________-  *dalam hati berkata, ekstremnyelahhh soalan kau duhai anak*

Tarik nafas, hembus baik-baik, dengan senyuman paling manis, saya menjawab
"cikgu ni pendek, sebab Allah yang ciptakan..Cikgu pendek, baru senang cikgu nak memain dengan awak semua"
"ohhhhh...macam tu ke..okayylahhh"

Fuhhhh... hampir hampir kemurungan jugaklah saya  pada hari tu....Nasib dapat kontrol, kalau tidak...Mungkin kena baham murid murid saya :p  *gurau jerr..hihihi*

Walaupun hatiku kau guris luka, tapi jauh dalam hati, teacher sayang awak awak semua.. lebiulahhh ^^ hihihi

Dahh, dah malam, nanti jumpa next entry..
 Assalamualaikum dan laila saedah!


            

                                                                                                               >By Teacher Diyanah< 





No comments:

Post a Comment