Every child is a different kind of flowers and all together they make this world a beautiful garden.. :)

Alkindi

Alkindi
Alkindikids

Pages

Monday 4 December 2017

Suka Suki Kami !

Assalamualaikum..

Cuti sekolah kembali! Cikgu Farah pasti semua anak-anak pasti sedang bersuka ria mengisi masa lapang yang ada dengan pelbagai aktiviti. Ada yang pulang ke kampung dan ada yang cuti-cuti malaysia. Wow! Seronoknya! Anak-anak murid cikgu ramai yang balik kampung duduk dengan nenek. Teringat zaman cikgu masa kecik-kecik dulu. Tiap kali cuti sekolah, mesti nak balik rumah makwe (nenek) . Dari pagi sampai petang ada je aktiviti cikgu buat.

Hari ni dah masuk minggu ke-2 cuti persekolahan. Sekejab betul masa berjalan. Tak terkejar kita. Okaylah, ingat lagi post cikgu sebelum ni ? Cikgu ada buat ativiti menarik dengan anak-anak 4 tahun. Maklumlah minggu-minggu akhir mood anak murid dengan mood teachers pun dah pelbagai. Dengan persiapan untuk Majlis Anugerah (konvokesyen) anak-anak. Oh ye. Konvokesyen Al Kindi! Nak tahu lebih banyak tak? Surprisingly kami persembahankan 7 persembahan untuk tontonan ibu bapa dan alhamdulillah rata-rata ibu bapa gembira dengan setiap persembahan.



Percubaan berani mati bak kata guru besar Al Kindi. ehhe... Kami pun tak sedar sebanyak itu persembahan yang kami sediakan. Anak-anak kelihatan sangat teruja dan seronok. Boleh dikatakan setiap persembahan, masing-masing all out. Bab ni kita akan cerita dalam post yang berikutnya. Hari ni cikgu nak #throwback antara aktiviti anak-anak 4 tahun masa week last before school holiday.

Jom tengok gambar. Biar gambar berbicara. :)

































Seronok masing-masing buat aktiviti. Cikgu pun sama sibuk nak buat jugak. Antara mainan favourite cikgu masa umur cikgu baya-baya awak semua. Honestly Im gonna miss all of you. Tiap kali hujung tahun, (cehh ayat mcm dah bertahun-tahun kat al kindi. ehhe..) , bab nk berpisah ni cikgu sendu. Take time betul nak recover mcm awal tahun ni. Banyak sangat kenangan bersama kita sepanjang tahun ni dan alhamdulillah this is my first time pegang kelas awak dari awal hingga akhir sekolah. Cikgu sayang awak semuaa sepenuh hati dan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk awak. 


...CeriteraFarraMiera...

No comments:

Post a Comment